Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, an Italian recognised design studio based in Milan since 1986, specialised in developing trademarks and corporate identity systems.
Univisual - Brand Consulting


Corporate Identity
2019

Logo and corporate identity for an Italian company, operating in the field of architecture and interior design through the international patent of an exclusively natural material called Lapitec. Lapitec, which is well-known in the design field and spread all over the world, is suitable for various applications such as kitchen countertops, flooring and building coatings.

The logo – graphic synthesis of a modern family crest – interprets in an emblematic way the brand identity values: design rigor and Italian exclusivity.
The formal composition assembles two squares and a semicircle to represent the functional components of the product, such as the modularity of possible applications. The final graphic result is a seductive heraldic emoticon, symbol of identity and belonging, able to convey together experience and innovation evocations.

——

Marchio e immagine coordinata per un’azienda italiana, operante nel settore dell’architettura e del design di interni, attraverso il brevetto internazionale di un materiale esclusivamente naturale, denominato Lapitec. Il Lapitec, conosciuto nel campo della progettazione e diffuso in tutto il mondo, è idoneo per diverse applicazioni, quali piani cucina, pavimentazioni e rivestimenti edilizi.

Il simbolo – sintesi grafica di un moderno stemma di famiglia – interpreta in modo emblematico i valori insiti nella brand identity: rigorosità di design ed esclusività italiana.
La composizione formale assembla due quadrati e un semicerchio per raffigurare anche le componenti funzionali del prodotto, quali la modularità delle possibili applicazioni. Il risultato grafico finale è una seducente emoticon araldica, simbolo di identità e appartenenza, capace di trasmettere insieme evocazioni di esperienza e innovazione.

Back to top