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24 JUN 2024

Univisual wins at PRINT Awards 2024, an international competition to celebrate the best graphic design of the year.

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Univisual premiata ai PRINT Awards 2024, un riconoscimento internazionale per celebrare il miglior progetto grafico dell'anno.

The historic American recognition, which has been extended globally since 2019, has awarded Univisual among the best works selected throughout the world.

Print’s goal is to spotlight the best international work through 24 comprehensive categories targeting every aspect of graphic design, from identities to type design to web design to concept work.

The jury, made up of the best names in worldwide design, evaluated the works using the following four criteria:
- Originality
- Innovation
- Longevity
- Craft

Specifically, Univisual's work was awarded in the "Hand-lettering and type design" category, and refers to the typeface project developed for the corporate identity of the FITT Group, an international leader in the production of pipes and industrial technologies for the passage of fluids.

Regarding typographic design, the component of flexibility – linked to the product typology – guided the design of the letters: filiform and sinuous.

The uniform thickness of the stroke emphasizes the geometric spirit of the font, in which the shapes resume between one letter and another, generating a coherent flow within every single word and in the succession of words, as occurs in a system of pipes that makes up an infrastructural network.

The font – named Fittype – consists of 453 glyphs: basic letters of Latin extraction for 42 foreign languages, accented ones, punctuation, numbers, mathematical and currency signs, fractions, superscripts, ordinal indicators, and special signs necessary for a composition complete.

At the following link, you can see the project: Fittype

Lo storico riconoscimento americano, che dal 2019 è stato esteso a livello globale, ha premiato Univisual tra i migliori lavori selezionati in tutto il mondo.

L’obiettivo dei PRINT Awards è quello di rilevare i miglior progetti internazionali che monitorizzano ogni aspetto del visual-design, dalle identità al web design, fino al lavoro concettuale.

La giuria, composta da grandi nomi del settore a livello mondiale, ha valutato i lavori attraverso i seguenti quattro criteri:
– originalità
– innovazione
– longevità
– mestiere

Nello specifico, il lavoro di Univisual è stato premiato nella categoria “Hand-lettering and type design”, ed è riferito al progetto del carattere tipografico sviluppato per la corporate-identity del Gruppo FITT, leader internazionale nella produzione di tubi e tecnologie industriali per il passaggio di fluidi.

In termini di design tipografico, la componente della flessibilità – collegata alla tipologia merceologica dell'azienda – ha guidato il disegno delle lettere: filiforme e sinuoso.

Lo spessore uniforme del tratto enfatizza lo spirito geometrico del font, in cui le forme si riprendono tra una lettera e l’altra, generando un flusso coerente all’interno di ogni singola parola e nel susseguirsi delle parole, come avviene in un sistema di tubature che compone una rete infrastrutturale.

Il font – denominato Fittype – si compone di 453 glifi: lettere base di estrazione latina per 42 lingue straniere, quelle accentate, la punteggiatura, i numeri, segni matematici e di valuta, frazioni, gli apici, indicatori ordinali e i segni speciali necessari per una composizione completa.

Al seguente link è possibile vedere il progetto: Fittype

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