A Univisual work among the 15 design studies selected at the ‘AIAP Community’ 2022 conference
——
Un progetto di Univisual tra i 15 studi selezionati alla conferenza AIAP Community 2022
The event of the Italian Association of Graphic Design, this year integrated into the ‘Milano Graphic Festival’, stages the object of visual communication: 15 design studios - selected from the national members - were invited to present their works in 15 minutes each, in front of a constantly moving audience.
A moment of encounter that highlights contents and motivations, often revealing a hidden world: the background of the final result, made up of ferments and impulses, of dialogue with the client, of unexpected intuitions and evolutions.
The selected Univisual work refers to the corporate identity of the Lapitec Group, an Italian company operating in the field of architecture and interior design, through the international patent of a material composed of exclusively natural minerals.
identitymarks.it/work/lapitec-corporate-identity/
The aim of AIAP Community is to identify and give visibility to the most relevant visual communication projects and to increase the sense of community (collective development, exchange, reflection, study, experimentation, innovation) of graphic design.
AIAP Community took place on March 26, 2022, from 10:30 am, at the location “BASE Milano” in via Bergognone 34 (Auditorium Room 1400 - ground floor).
AIAP Community 2022 was an appointment of the ‘Milano Graphic Festival’, the new widespread event dedicated to graphic design, illustration and visual cultures that took place from 25 to 27 March 2022.
www.milanographicfestival.com/en/
——
L’evento dell’Associazione italiana del graphic design, quest’anno integrato nel Milano Graphic Festival, mette in scena l’oggetto della comunicazione visiva: 15 studi di progettazione – selezionati tra i soci nazionali – sono stati invitati a presentare a rotazione il loro lavoro in 15 minuti di tempo ciascuno, di fronte a un pubblico in continuo movimento.
Un momento d’incontro che mette in luce contenuti e motivazioni, spesso rivelando un mondo nascosto: il retroscena del risultato finale, fatto di fermenti e impulsi, di dialogo con la committenza, di intuizioni ed evoluzioni inaspettate.
Il progetto di Univisual selezionato è riferito alla corporate identity del Gruppo Lapitec, un’azienda italiana operante nel settore dell’architettura e del design di interni, attraverso il brevetto internazionale di un materiale composto da minerali esclusivamente naturali.
identitymarks.it/work/lapitec-corporate-identity/
Lo scopo di AIAP Community è individuare e dare visibilità ai progetti più rilevanti di comunicazione visiva e di accrescere il senso di comunità (sviluppo collettivo, scambio, riflessione, studio, sperimentazione, innovazione) del design grafico.
AIAP Community si è svolto il 26 marzo 2022, dalle ore 10:30, presso la location “BASE Milano” di via Bergognone 34 (Auditorium Room 1400 – piano terra).
AIAP Community 2022 è stato un appuntamento del Milano Graphic Festival, il nuovo evento diffuso dedicato al graphic design, all’illustrazione e alle culture visive che ha avuto luogo dal 25 al 27 marzo 2022.
Back to top