Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, a recognized Italian design studio, based in Milan since 1986, specialized in trademarks and identity systems.
Univisual - Brand Consulting


Trademark for a brand consultancy
1999

Logo design for Univisual, an Italian studio specialized in branding consultancy and identity systems development.

The intrinsic meaning of the symbol is focused on representing a particular concept of perfection, understood as essential rigor, achieved through the use of geometric elements: the circle, tripartition, and circular symmetry.

To avoid limiting the vision to a two-dimensional form, a three-dimensional perception is introduced by placing three small ellipses at the center of each of the three internal sections, creating an immediate optical illusion.

Now, the icon, in its symbolic composition, can also appear as a cube – another primary geometric shape – and not just a circle.

The chromatic neutrality, formed by black and white – together representing additive and subtractive synthesis – aims to symbolize the totality of the visual spectrum.

Although technically an abstract symbol, the final result is a brand with an ancestral matrix, which has over time become an imaginative “Tao” of Italian branding.

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Design del marchio per Univisual, studio italiano specializzato nella consulenza di branding e nello sviluppo di sistemi di identità.

Il significato intrinseco del simbolo è rivolto alla rappresentazione di un particolare concetto di perfezione intesa come rigorosità essenziale, grazie all’uso di elementi geometrici: il cerchio, la tripartizione e la simmetria circolare.

Per non limitare la visione a una forma bidimensionale si passa a una percezione tridimensionale, grazie all’inserimento di tre piccole ellissi al centro di ognuna delle tre sezioni interne, che genera un’immediata illusione ottica.

Ora l’icona, nella sua composizione segnica, può anche sembrare un cubo – altra forma geometrica primaria – e non solo un cerchio.

La neutralità cromatica, costituita dal bianco e nero – costituendo insieme la sintesi additiva e la sintesi sottrattiva – hanno l’intento di rappresentare la totalità dello spettro visivo.

Seppur tecnicamente un simbolo astratto, il risultato finale è un marchio dalla matrice ancestrale, divenuto nel tempo un imaginifico “Tao” del Branding italiano.

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