Logo and brand identity for Trend-online, an independent pioneer in economic information – on the Internet since 2000 – which has established itself thanks to its specialization in stock market news. Trend-online is an editorial reference point in the sector with 35 million page views and over 10 million unique users per month: one in seven people in Italy visits the site to get information.
Over the years Trend-online, a partner of Yahoo! and Google, has seen its dissemination activities gradually grow thanks also to the involvement of national and international companies, developing technical analyzes, news, quotes, and market data for institutional and private investors. The rebranding was intended, on the one hand, to confirm the authoritativeness of the magazine and, on the other, to evoke the character of an expert.
The new brand, despite the technically abstract sign impact, draws an aggregate figurative construct of different components: composed of vertical bars – appropriately cut to trace an upward scalar trend – first of all returns the recognizable display of a histogram, formally inscribed in a square.
The “empty” graphic spaces, generated by lines interrupted at regular intervals to optically indicate a right and upward trend, recall the concept of constant growth, associating themselves with the financial nature of the brand.
The vertical line plot, being Trend-online a newspaper operating on the Internet, also generates an indirect link to the digital world, thanks to a visual language present in the collective imagination since the dawn of information technology, also referring to skills of smartness and global vision.
The chromatic identity, with its historic shade of green now combined with black, helps to communicate a mature and concrete personality, underlying the values of seriousness and tradition.
The design of the brand – rigorous, simple, and essential – represents the style and professional approach of Trend-online, which aims at the necessary by eliminating the superfluous, acting as an opinion leader in the sector.
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Marchio e identità visiva per Trend-online, pioniere indipendente nell’informazione economica – su Internet dal 2000 – affermatosi grazie alla sua specializzazione in news di borsa. Trend-online è un punto di riferimento editoriale del settore con 35 milioni di pagine viste e oltre 10 milioni di utenti unici al mese: una persona su sette in Italia visita il sito per informarsi.
Nel corso degli anni Trend-online, partner di Yahoo! e Google, ha visto crescere progressivamente le sue attività divulgative grazie anche al coinvolgimento di aziende nazionali e internazionali, sviluppando analisi tecniche, notizie, quotazioni e dati di mercato per investitori istituzionali e privati. Il rebranding aveva lo scopo, da una parte, di confermare l’autorevolezza della testata e, dall’altra, di evocare il carattere di esperto.
Il nuovo marchio, nonostante l’impatto segnico tecnicamente astratto, disegna un costrutto figurativo aggregato di diverse componenti: composto da barre verticali – opportunamente tagliate per tracciare un trend scalare in salita – restituisce prima di tutto la riconoscibile visualizzazione di un istogramma, formalmente inscritto in un quadrato.
Gli spazi grafici “vuoti”, generati dalle linee interrotte a intervalli regolari per indicare otticamente un andamento verso destra e verso l’alto, richiamano il concetto di crescita costante, associandosi alla natura finanziaria del brand.
La trama a linee verticali, essendo Trend-online una testata operante su Internet, genera inoltre un collegamento indiretto al mondo digitale, grazie a un linguaggio visuale presente nell’immaginario collettivo dagli albori dell’informatica, rimandando anche a doti di smartness e visione globale.
L’identità cromatica, con la sua storica tonalità di verde oggi abbinata al colore nero, contribuisce a comunicare una personalità matura e concreta, sottendendo a valori di serietà e tradizione.
Il design del marchio – rigoroso, semplice ed essenziale – rappresenta lo stile e l’approccio professionale di Trend-online, che punta al necessario eliminando il superfluo, ponendosi come un opinion-leader del comparto.