Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, an Italian recognised design studio based in Milan since 1986, specialised in developing trademarks and identity systems.
Univisual - Brand Consulting


Event identity for an art exhibitions series
2006

Design – called Spazio Zooom, written with three letters “o” – for the visual identity of a series of art exhibitions organized by Salmoiraghi & Viganò (the main optical chain in Italy) and periodically set up in its 500 stores throughout the country.

The symbol, which incorporates the three “o” characterizing the name, is represented by a succession of circular signs that summarize the figure of the eye – associated with both the visual arts and the brand’s activity – drawn with a gesture that tends to be pictorial.

The dynamic component, statically evoked by the ideal sequence of a ”movement in loop” of the elements and the chromatic variations of the logo, reflects the company’s initiative to involve and enhance young local artists.

——

Design del marchio – denominato Spazio Zooom, scritto con tre lettere “o” – per l’identità visiva di una serie di mostre d’arte organizzate dalla catena di ottica Salmoiraghi & Viganò e allestite periodicamente nei suoi 500 negozi presenti in tutto il territorio nazionale.

Il simbolo, che riprende le tre “o” caratterizzanti il nome, è rappresentato da una successione di segni circolari che sintetizzano la figura dell’occhio – associabile sia alle arti figurative sia all’attività del brand – disegnati con un tratto gestuale tendenzialmente pittorico.

La componente dinamica, evocata staticamente dall’ideale sequenza di “movimento in loop” degli elementi e dalle varianti cromatiche del marchio, riflette l’iniziativa dell’azienda di coinvolgere e valorizzare giovani artisti locali.

Back to top