Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, an Italian recognised design studio based in Milan since 1986, specialised in developing trademarks and identity systems.
Univisual - Brand Consulting


Trademark for an IT company
2016

Trademark for Kirey Group, an international IT company specialized in the development of Business Intelligence, Data Management, IT Security and Business Enterprise Management solutions.

The strategic aim of the project was to identify an identity able to incorporate three companies into one, making the new systemic offer credible.

The new symbol summarizes, in visual terms, the fusion and integration of skill concepts, emphasizing the metaphor of “perfect fit”.

The logo is formed by the three primary geometric shapes (circle, square, triangle) extruded three-dimensionally and placed on a concentric axis that guides the insertion of one into the other, communicating the idea of a bit of consulting with a concrete and engineeristic character.

The joining action of the figures evokes a suggestion of dynamism through an ideal “perpetual motion”, marking the evolution of the Group: from a set of companies to a single large company.

The basically playful aspect, evident in the “interlocking game” of the logo, draws inspiration from the design of Ettore Sottsass – recreational and sometimes irreverent – with the aim of transmitting an emotion that diverges from the world of professional information technology, on average cold and colorless.

The chromatic identity – green, orange and violet – gives the brand a marked distinctiveness, differentiating the Kirey brand in the global scenario with values of innovation and digital contemporaneity.

——

Marchio per Kirey Group, società internazionale operante nel settore informatico specializzata nello sviluppo di soluzioni di Business Intelligence, Data Management, IT Security e Business Enterprise Management.

L’obiettivo strategico del progetto era di individuare una identità in grado di incorporare tre aziende in una e rendere credibile la nuova offerta sistemica.

Il nuovo marchio sintetizza, in termini visuali, i concetti di fusione e integrazione di competenze, enfatizzando la metafora di “incastro perfetto”.

Il logo è formato dalle tre forme geometriche primarie (cerchio, quadrato, triangolo) estruse tridimensionalmente e poste su un’asse concentrica che guida l’inserimento dell’una nell’altra, comunicando l’idea di un polo consulenziale dal carattere concreto e ingegneristico.

L’azione di congiunzione delle figure evoca una suggestione di dinamismo attraverso un ideale “moto perpetuo”, marcando l’evoluzione del Gruppo: da un insieme di imprese a un’unica grande azienda.

L’aspetto tendenzialmente ludico, evidente nel “gioco a incastro” del logo, coglie ispirazione dal design di Ettore Sottsass – ricreativo e a volte irriverente – con l’intento di trasmettere un’emozione divergente rispetto al mondo dell’informatica professionale, mediamente fredda e incolore.

L’identità cromatica – Verde, arancione e lilla – attribuisce una spiccata distintività al marchio, differenziando il brand Kirey nello scenario globale con valori di innovazione e contemporaneità digitale.

 

Back to top