Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, a recognized Italian design studio, based in Milan since 1986, specialized in trademarks and identity systems.
Univisual - Brand Consulting


Typo-graphic elements for a furniture company
2012

Typeface for the Hyuman Group, a company operating in the furniture sector.

The type-graphic imprint, consistent with the style of the brand, takes up the movement of Op-Art – Optical art of the 60s / 70s – where the continuous line in its quadrupled version traces a kinetic groove with evident references to research of the Bauhaus on the perception of forms and on the figure / background.

The font has two “unicase” weights – called “Unilinea” and “Quadrilinea” – and is used for the composition of the logos for the product lines.

——

Carattere tipografico per il gruppo Hyuman, azienda operante nel settore dell’arredamento.

L’impronta tipo-grafica, coerentemente con lo stile del marchio, riprende il movimento dell’Op-Art – l’optical art degli anni ’60/’70 – dove la linea continua nella sua versione quadruplicata traccia un solco cinetico con evidenti richiami della ricerca del Bauhaus sulla percezione delle forme e sulla figura/sfondo.

Il font ha due pesi ‘unicase’ – denominati ‘Unilinea’ e ‘Quadrilinea’ – ed è utilizzato per la composizione dei logotipi per le linee di prodotto.

Back to top