Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, a recognized Italian design studio, based in Milan since 1986, specialized in trademarks and identity systems.
Univisual - Brand Consulting


Trademark for a psychotherapist
2023

Trademark for the professional studio of Fabio Ferraro, psychologist and psychotherapist.

Dr. Ferraro’s approach draws from the theoretical-methodological orientation of the “Groupanalysis” system – generally referred to as the work by S.H. Foulkes – which bases its foundations on a social conception of the person.

Furthermore, the procedure does not consider the pathology as a generalized or standardized problem, since the individual is unique: the therapy recomposes the unit imagined by the patient, as an integral part of a complex structure, aimed at facing life by overcoming its obstacles

The logo elaborates on the concept of mental fragmentation and deconstruction, a key therapeutic factor of the healing process, evoked through the formal decomposition and recomposition of the initial letter F.

Furthermore, the steps – graphically generated by the decomposition of the letter F – indicate the effort and commitment necessary for the analysis process, both for the psychologist and the patient.

——

Marchio per lo studio professionale di Fabio Ferraro, psicologo psicoterapeuta.

L’approccio del Dott. Ferraro attinge dall’orientamento teorico-metodologico del sistema “Gruppoanalisi“ – in genere riferito all’opera di S.H. Foulkes – che basa le sue fondamenta su una concezione sociale della persona.

Il procedimento, inoltre, non considera la patologia come un problema generalizzato o standardizzato, in quanto l’individio è unico: la terapia ricompone l’unità immaginata dal paziente, come parte integrante di una struttura complessa, mirata ad affrontare la vita superandone gli ostacoli.

Il logo elabora il concetto della frammentazione e destrutturazione mentale, fattore terapeutico chiave del processo curativo, evocato attraverso la scomposizione e la ricomposizione formale della lettera iniziale F.

Inoltre, gli scalini – graficamente generati dalla scomposizione della lettera F – indicano lo sforzo e l’impegno necessari per il percorso di analisi, sia per lo psicologo sia per il paziente.

 

Back to top