Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, an Italian recognised design studio based in Milan since 1986, specialised in developing trademarks and identity systems.
Univisual - Brand Consulting


Type design for a newspaper section
2007

Typeface for the brand identity of the offer system dedicated to the sale of advertisements to private individuals – ranging from the purchase and sale of properties to the search / offer of work, from the sale of companies to tourist offers – of RCS MediaGroup, the main publishing group in Italy , active on various communication platforms, from print to radio, up to new media and digital TV.

Through its concessionaire – RCS Pubblicità – the Group instructs Univisual to design an identity, inaugurated in the historic shop in via Solferino in Milan in 2007, to be applied from the points of sale up to the ad sections on some of the Group’s main newspapers, including Corriere della Sera, Gazzetta dello Sport and TrovoCasa.

Specifically, the naming “Piccoli annunci” (Small Ads) was developed and a special font – called Corrier – was designed with a characteristic geometric shape and rounded graces.

——

Carattere tipografico per la brand identity del sistema d’offerta dedicata alla vendita delle inserzioni a privati – che vanno dalla compravendita di immobili alla ricerca/offerta di lavoro, dalla cessione di aziende alle proposte turistiche – di RCS MediaGroup, il principale gruppo editoriale in Italia, attivo su diverse piattaforme di comunicazione, dalla carta stampata alla radiofonia, sino ai new-media e alla tv digitale.

Attraverso la propria concessionaria – RCS Pubblicità – il Gruppo incarica Univisual di progettare un’identità, inaugurata nello storico negozio di via Solferino a Milano nel 2007, per essere applicata dai punti di vendita sino alle rubriche delle inserzioni su alcune delle principali testate del Gruppo, tra cui Corriere della Sera, Gazzetta dello Sport e TrovoCasa.

Nello specifico è stato sviluppato il naming “Piccoli Annunci” e progettato un apposito carattere – denominato Corrier – con una caratteristica forma geometrica e le grazie tondeggianti.

Back to top