Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, a recognized Italian design studio, based in Milan since 1986, specialized in trademarks and identity systems.
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Corporate identity for a building sector company
2018

Trademark and corporate identity for Bell Group, a service company operating in the building sector active in Italy, with operations of international level, through projects for the construction, redevelopment, and management of real estate assets.

The Group consists of six companies, in addition to the holding, each responsible for a specific area of activity to offer an integrated but at the same time autonomous offer system in the respective market – serving customers such as Ikea, Panasonic, Arcaplanet – and to attend in different types of spaces and environments, with commercial, industrial and management construction sites.

The logo is composed of parallel and perpendicular shapes that metaphorically represent bricks, evoking the solidity and robustness of construction.
The bricks placed above the central body of the symbol, simulating a crown and the typical “Guelph blackbird” of a tower – heraldic references to transfer values of exclusivity and elegance – combine to make the figure of a coat of arms more recognizable.

Overall the graphic composition recreates a modern style emblem, evoking tradition and innovation together, experience but projection to the future.

The modular representation with a joint of interlocking pieces adds – through a view from above – a representation of cultivated land, synonymous with earth and territory, to associate with the construction field.

The primary chromatic identity is like a “brick” red color, with a tone close to the classic “burnt Sienna”, originally from the Republic of Siena in the Middle Ages. This color owes its popularity to its great use in the world of art, transferring the values of beauty and nature to the brand.
Warm grays have been added to the “brick” red color, which communicates a refined and essential character.

The final result is a mark that combines, with a delicate balance of signifiers and meanings, a set of sensations that attribute current and historic values to the company.

[Photography by Different.Photography]

Marchio e immagine coordinata per il Gruppo Bell, società di servizi operante nel settore Real Estate attiva sul territorio italiano, con operazioni a livello internazionale, attraverso progetti di realizzazione, riqualificazione e gestione di asset immobiliari.

Il Gruppo si compone di sei aziende, oltre la holding, ognuna responsabile di un’area specifica di attività per offrire un sistema d’offerta integrato ma al tempo stesso autonoma nel rispettivo mercato – servendo clienti come Ikea, Panasonic, Arcaplanet – e per intervenire in diversi tipi di spazi e ambienti, con cantieri di stampo commerciale, industriale e direzionale.

Il marchio è composto da forme parallele e perpendicolari tra loro che rappresentano metaforicamente dei mattoni, evocando la solidità e la robustezza di una costruzione. I mattoncini posti sopra il corpo centrale del simbolo, nel simulare una corona e il tipico “merlo guelfo” di una torre – riferimenti araldici per trasferire valori di esclusività ed eleganza – concorrono a rendere più riconoscibile la figura di uno stemma.
Nell’insieme la composizione grafica ricrea uno stemma in stile moderno, evocando tradizione e innovazione insieme, esperienza ma proiezione al futuro.

La rappresentazione modulare con un incastro di tasselli incrociati tra loro, aggiunge – attraverso una visione dall’alto – una raffigurazione di un terreno coltivato, sinonimo di terra e territorio, per associarsi al campo dell’edilizia.
L’identità cromatica principale è costituita da un rosso “mattone”, dal tono simile al classico “terra di Siena bruciata”, originario della Repubblica di Siena dell’epoca medioevale. Questo colore deve la sua popolarità dal suo grande uso nel mondo dell’arte, trasferendo al brand valori di bellezza e natura.
Al rosso “mattone” sono stati integrati dei grigi caldi, che comunicano un carattere raffinato ed essenziale.
Il risultato finale è un marchio che coniuga, con un delicato equilibrio di significanti e significati, un insieme di sensazioni che attribuiscono all’azienda valori di contemporaneità e storicità.

 

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