Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, a recognized Italian design studio, based in Milan since 1986, specialized in trademarks and identity systems.
Univisual - Brand Consulting


Typeface for a banking group
2013

Typeface developed for the corporate identity of Cassa di Risparmio di Asti, used for designing the banks and companies logotypes belonging to the Group, and for the composition of short phrases for institutional communication or product names.

The typographic work is part of a broader rebranding intervention – entrusted to Univisual following the acquisition of Banca di Biella e Vercelli, previously belonging to Monte dei Paschi di Siena, by the historic Cassa di Asti – aimed at defining a unitary identity strategy.

The typographic matrix is ​​a contamination between a Bodonian character and a slab serif, with the aim of developing a font – of the “display” genre – capable of evoking the historical identity of the Bank together with its orientation towards the future, through signs simplification in a contemporary key.

——

Carattere tipografico sviluppato per la corporate identity della Cassa di Risparmio di Asti, utilizzato per il design dei logotipi delle banche e delle società appartenenti al Gruppo, oltre che per la composizione di brevi locuzioni della comunicazione istituzionale o dei nomi di prodotto.

L’intervento tipografico fa parte di un più ampio intervento di rebranding – affidato a Univisual a seguito dell’acquisizione della Banca di Biella e Vercelli, precedentemente appartenente al Monte dei Paschi di Siena, da parte della storica Cassa di Asti – orientato a definire una strategia di identità unitaria.

La matrice tipografica è una contaminazione tra un carattere bodoniano e uno slab serif, con l’intento di sviluppare un font – di genere “display” – in grado di evocare l’identità storica della Banca insieme al suo orientamento verso il futuro, attraverso una semplificazione segnica in chiave contemporanea.

Back to top