Trademark for Auronia, a young Made in Italy underground brand in the clothing sector that offers a garment personalization service, thanks to the photographs provided by the customer relating to the most cherished and special moments of one’s life.
The intent of the neologism Auronia is to represent a place with an intimate and mysterious human dimension, with an emblematic identity, which refers to an ideal inner planet.
The letters of the logotype, which use the circle as a structural basis, break down the normal typographic rules through extreme symmetry and alignments with the aim of generating a series of abstract signs – as hypothetical ancestral ideograms – to emphasize the cryptic language of the brand.
Wearing Auronia responds to the desires of a people who wants to relive and, at the same time, share an experience of personal harmony.
——
Marchio per Auronia, una giovane griffe dell’underground Made in Italy nel settore dell’abbigliamento che offre un servizio di personalizzazione dei capi, grazie alle fotografie fornite dal cliente relative ai momenti più cari e speciali della propria vita.
L’intento del neologismo Auronia è rappresentare un luogo di una dimensione umana intima e misteriosa, dall’identità emblematica, che rimanda a un’ideale pianeta interiore.
Le lettere del logotipo, che utilizzano il cerchio come base strutturale, abbattono le normali regole tipografiche attraverso simmetria e allineamenti estremi con la finalità di generare una serie di segni astratti – in qualità di ipotetici ideogrammi ancestrali – per enfatizzare il linguaggio criptico del brand.
Indossare Auronia risponde ai desideri di un individuo che vuole rivivere e, al tempo stesso, condividere un’esperienza di armonia personale.
Back to top