Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, an Italian recognised design studio based in Milan since 1986, specialised in developing trademarks and corporate identity systems.
Univisual - Brand Consulting

Twelve trademarks designed by Univisual in the third millennium are implemented to generate twelve images applied to the 2020 calendar Studio.

——

Dodici marchi progettati da Univisual nel terzo millennio vengono implementati per generare dodici immagini applicate al calendario 2020 dello Studio.

To welcome the iconic year 2020, Univisual has created a special wall calendar, in a strictly square format, in a limited edition of 300 numbered copies, printed in three colors: silver, black and orange.

Together they illustrate the design of Univisual, through a selection of 12 signs, including commercial brands or partial elements of identity systems, designed since 2000 for an international Made in Italy clientele, mainly composed of service companies and manufacturing industries.

Each "identity sign" shown in the calendar is therefore an integral part of a set of many other related signs, confirming the principle that the coordinated image of a company is not given by the sum of the individual parts but by the systemic relationship between them.

WALL CALENDAR:
- 300 numbered copies
- Size 30x30 cm
- 7 sheets + Cover
- Paper of 300 gr/mq
- Last sheet in black cardboard (500 gr/mq)
- Numbering from 001 to 300
- Bound on the head with a black metal spiral
- Black cardboard case (700 gr/mq)

Typography characters:
- Helvetica (Max Miedinger - 1957)
- Bodoni (Giambattista Bodoni - 1798)

Printed in Italy in December 2019 with a printer and a paper recognized FSC® through the use of a support of pure cellulose ECF of the Italian paper mill Fedrigoni, called "Splendorgel Extra White", completely biodegradable and recyclable.

Per dare il benvenuto all’iconico anno 2020, Univisual ha realizzato uno speciale calendario da parete, in formato rigorosamente quadrato, in edizione limitata di 300 copie numerate, stampato a tre colori: argento, nero e arancione.

Insieme illustrano il design di Univisual, attraverso una selezione di 12 segni, tra marchi commerciali o elementi parziali di sistemi di identità, progettati dall’anno 2000 per una clientela internazionale Made in Italy, prevalentemente composta da imprese di servizi e industrie manifatturiere.

Ogni “segno di identità” riportato nel calendario è quindi parte integrante di un insieme di tanti altri segni correlati, confermando il principio che l’immagine coordinata di un’azienda non è data dalla somma delle singole parti ma dal rapporto sistemico tra loro esistente.

CALENDARIO DA PARETE:
- 300 copie numerate
- Formato 30x30 cm
- 7 fogli + Copertina
- Carta da 300 gr/mq
- Ultimo foglio in cartone rigido nero (500 gr/mq)
- Numerazione da 001 a 300
- Rilegati in testa con spirale metallica nera
- Custodia cartonata nera (700 gr/mq)

Caratteri tipografici:
- Helvetica (Max Miedinger - 1957)
- Bodoni (Giambattista Bodoni - 1798)

Stampato in Italia nel mese di dicembre 2019 con uno stampatore e una carta riconosciuti FSC® mediante l’utilizzo di un supporto di pura cellulosa ECF della cartiera italiana Fedrigoni, denominata “Splendorgel Extra White”, completamente biodegradabile e riciclabile.

Back to top