Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, an Italian recognised design studio based in Milan since 1986, specialised in developing trademarks and identity systems.
Univisual - Brand Consulting


Trademark
2008

Trademark for “Poliambulatorio Zaccaria”, a private medical facility located in the heart of Milan, founded in 2006, with different divisions within it – dentistry, plastic surgery, dermatology, gynecology, etc. – for the provision of diagnostic services and specialistic visits.

The multifunctionality of the offer required a logo with a transversal content, suitable for identifying the clinic regardless of the type of health service.
The letter Z, initial of the corporate name, is graphically transformed – with two small surgical cuts in its supporting stem – forming and incorporating the typical hospital cross.

The chromatic identity, using green as a consolidated color for the sector, uses a dark tone to evoke a perception of elegance and seriousness, integrating the values of competence, professionalism and concreteness expressed by the solid style of the logo.

——

Marchio per il Poliambulatorio Zaccaria, una struttura medica privata situata nel cuore di Milano, nata nel 2006, con al suo interno divisioni diverse – odontoiatria, chirurgia plastica, dermatologia, ginecologia ecc. – per la fornitura di servizi diagnostici e visite specialistiche.

La multifunzionalità dell’offerta richiedeva un logo dal contenuto trasversale, idoneo per identificare la clinica indipendentemente dalla tipologia di prestazione sanitaria offerta.
La lettera Z, iniziale della denominazione sociale, si trasforma graficamente – con due piccoli tagli chirurgici nella sua asta portante – formando e inglobando la tipica croce ospedaliera.

L’identità cromatica, sfruttando il verde quale colore consolidato per il settore, utilizza un tono scuro per evocare un percepito di eleganza e serietà, integrando i valori di competenza, professionalità, autorevolezza e concretezza espressi dallo stile solido del marchio.

 

Back to top