Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, a recognized Italian design studio, based in Milan since 1986, specialized in trademarks and identity systems.
Univisual - Brand Consulting


Corporate identity for an interior products design company
2013

Naming and corporate identity for Vanixa, a new company operating in the industrial design industry, creator and producer of innovative interior accessories – divided into three macro categories: lighting articles, art objects and devices for emanation of heat – developed on the concept of the “furnishing flame”.

The originality, the bespoke artisan Made in Italy and the atypical nature of the intended use of the product, make Vanixa something pioneering, generating a strong interest from all over the world just three months after its launch.

The vain, exclusive and technological character of the brand has guided the design of the visual identity, whose characterizing elements are a logo inspired by the irregular movement of the fire and an extremely legible typography, conceived through a modular graphic matrix.

The Vanixa symbol was selected in 2014 as a “trend setter” by an American research carried out internationally on 25,000 brands (LogoLounge – Trend Report 2014).

——

Naming e immagine coordinata per Vanixa, nuova società Made in Italy operante nel settore del design industriale, ideatrice e produttrice di innovativi complementi di interni – suddivisi in tre macro categorie: articoli per l’illuminazione, oggetti d’arte e dispositivi per l’emanazione di calore – sviluppati sul concept della “fiamma d’arredo”.

L’originalità, la produzione artigianale su misura e l’atipicità della destinazione d’uso del prodotto, fanno di Vanixa qualcosa di pioneristico, generando un forte interesse da tutto il mondo a soli tre mesi dal lancio.

Il carattere vanitoso, esclusivo e tecnologico del brand ha guidato la progettazione dell’identità visiva, i cui elementi caratterizzanti sono un simbolo ispirato dal movimento irregolare del fuoco e una tipografia dall’estrema leggibilità, concepiti attraverso una matrice grafica modulare.

Il logo Vanixa è stato selezionato nel 2014 come “trend setter” da una ricerca statunitense svolta a livello internazionale su 25.000 marchi (LogoLounge – Trend Report 2014).

Back to top