Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, a recognized Italian design studio, based in Milan since 1986, specialized in trademarks and identity systems.
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Identity system for a health and welfare company
2023

Trademark design and visual identity for Salutissima, a non-profit company that provides health and welfare services through the creation of mutual insurance plans supplementing the Italian national system.

The subject of the previous logo, in use since 2011 – the “tree of wellness” – has been maintained to preserve the concept of the brand and the recognisability obtained over time.

The new design had to reiterate the importance of the Organization – which today has around 40,000 patients and over 15,000 affiliated centers – with a view to establishing authority in the sector.

The sign imprint, composed in an integrated way of rigorous geometry and rounded features – evident in the corporate symbol and general iconography – evokes Salutissima’s approach: at the same time responsible and close to the people.

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Marchio e sistema di identità per Salutissima, una Società di Mutuo Soccorso (non a scopo di lucro, iscritta al Registro degli enti del Terzo Settore), che si occupa di erogare prestazioni socio-sanitarie e assistenziali attraverso la creazione di piani mutualistici integrativi al SSN italiano.

Il soggetto del marchio precedente, in uso dal 2011 – l’albero del benessere – è stato mantenuto per preservare il concetto del brand e la riconoscibilità ottenuta nel tempo.

Il nuovo design doveva ribadire l’importanza dell’Organizzazione – che oggi conta circa 40.000 assistiti e oltre 15.000 centri convenzionati – in un’ottica di un’affermata autorevolezza nel settore.

L’impronta segnica, composta in modo integrato da una geometria rigorosa e da tratti tondeggianti – evidenti nel simbolo istituzionale e nell’iconografia generale – evoca l’approccio di Salutissima: al tempo stesso responsabile e prossimo al paziente.

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