Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, a recognized Italian design studio, based in Milan since 1986, specialized in trademarks and identity systems.
Univisual - Brand Consulting

Rossetto trademark nero su bianco
Rossetto trademark rosso rossetto su viola rossetto
Rossetto trademark bianco su rosso rossetto
Rossetto trademark rosso rossetto su bianco

Corporate identity for an office supply company
2018

Corporate identity for Rossetto Group, the Italian leader in the supply of integrated office solutions and products, ranging from printers to stationery, from furniture up to cleaning products.

The brand identity looks to the future without forgetting the past, building on a 60 year experience in the business.

Born out of an informal drawing of the letter R, the logo has a technically abstract nature, suitable to represent the concepts of style and elegance. The graphic sign acts as a matrix for the implementation of the whole identity system.

The coordinated image project envisaged – in addition to a customized typeface for the composition of the logotype – the development of company signs and guidelines for applying the brand identity to all communication tools.

—————————————————

—————————————————

—————————————————

Corporate Identity per Rossetto Group, leader italiano nella fornitura di soluzioni e prodotti integrati per l’ufficio, dalle stampanti alla cancelleria, dai mobili ai prodotti per la pulizia.

L’identità del marchio guarda al futuro senza dimenticare il passato, forte di 60 anni di esperienza nel settore.

Nato da un disegno informale della lettera R, il logo ha una natura tecnicamente astratta, adatta a rappresentare i concetti di stile ed eleganza. Il segno grafico funge da matrice per l’implementazione dell’intero sistema identitario.

Il progetto di immagine coordinata ha previsto – oltre ad un carattere tipografico personalizzato per la composizione del logotipo – lo sviluppo della segnaletica aziendale e linee guida per l’applicazione della brand identity a tutti gli strumenti di comunicazione.

Back to top