Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, an Italian recognised design studio based in Milan since 1986, specialised in developing trademarks and corporate identity systems.
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Corporate Identity
2017

Technique and fashion: the leading Italian brand in occupational safety

The Neri Group, founded in 1971 by William Neri, born as a trade specialist of professional gloves, integrates over the years a complete offer in personal protective equipment for safety working (clothing, footwear, goggles, protective masks, fall protection devices etc.), conquering the position of Italian leader in the sector and a international reference point.

The PPE sector (individual protective devices), despite the strong impact of market regulatory compliance, is constantly evolving: the product is selected by the user with new expectations, no longer only linked to technical aspects but also guided by related needs to fashion and aesthetic trends.

The Corporate Identity developed by Univisual has revised the products system through a derivation model, to aim for a future of monolithic recognition of the Neri brand, previously considered only as an institutional and distribution container.

The new logo – figurative of a dog’s head – recalls in terms of continuity and notoriety the trademark of the “Boxer” work gloves, a historical by Neri and synonyms of excellence and quality.
The green/black color contrast and the aggressive design – with a graphic matrix composed of 45° lines and 90° crossings – evokes concepts related to protection and reassurance.

Following this rebranding, Neri is noticed and acquired by the multinational BUNZL, an interdisciplinary group with a turnover of almost 10 billion euros, present all over the world.

Tecnica e moda: il brand italiano leader nella sicurezza per il lavoro

Il Gruppo Neri, fondato nel 1971 da William Neri, nato come specialista nel commercio di guanti professionali, integra negli anni un’offerta completa nei dispositivi di protezione individuale per la sicurezza sul lavoro (abbigliamento, calzature, occhiali, mascherine di protezione, dispositivi anticaduta ecc.), conquistando la posizione di leader italiano del settore e di punto di riferimento a livello internazionale.

Il settore dei DPI (dispositivi individuali di protezione), nonostante la forte incidenza della compliance normativa del mercato, è in continua evoluzione: il prodotto viene selezionato dall’utilizzatore con nuove aspettative, non più solo legate ad aspetti tecnici ma anche guidati da bisogni legati alla moda e alle tendenze estetiche.

L’intervento di Corporate Identity sviluppato da Univisual ha revisionato il sistema dei marchi di prodotto attraverso un modello di derivazione, per tendere a un futuro di riconoscibilità monolitica del brand Neri, prima considerato solo come un contenitore istituzionale e distributivo.

Il nuovo logo – figurativo della testa di un cane – richiama in termini di continuità e notorietà il marchio dei guanti da lavoro “Boxer”, storico della Neri e sinonimo di eccellenza e qualità.
Il contrasto cromatico verde/nero e il design dal carattere aggressivo – con una matrice grafica composta da linee a 45° e incroci di 90° – evoca concetti legati alla protezione e alla rassicurazione.

A seguito di questo intervento di rebranding, Neri viene notata e acquisita dalla multinazionale BUNZL, un gruppo interdisciplinare da quasi 10 miliardi di euro di fatturato, presente in tutto il mondo.

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