Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, an Italian recognised design studio based in Milan since 1986, specialised in developing trademarks and identity systems.
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Corporate Identity
2017

Trademark and visual identity for Neri Group, an Italian company specializing in the supply of personal protective equipment and solutions for safety at work.

The Neri Group, founded in 1971 by William Neri, born as a trade specialist of professional gloves, integrates over the years a complete offer in personal protective equipment for safety working (clothing, footwear, goggles, protective masks, fall protection devices etc.), conquering the position of Italian leader in the sector and a international reference point.

The PPE sector (individual protective devices), despite the strong impact of market regulatory compliance, is constantly evolving: the product is selected by the user with new expectations, no longer only linked to technical aspects but also guided by related needs to fashion and aesthetic trends.

The Corporate Identity developed by Univisual has revised the products system through a derivation model, to aim for a future of monolithic recognition of the Neri brand, previously considered only as an institutional and distribution container.

The new logo – figurative of a dog’s head – recalls in terms of continuity and notoriety the trademark of the “Boxer” work gloves, a historical by Neri and synonyms of excellence and quality.
The green/black color contrast and the aggressive design – with a graphic matrix composed of 45° lines and 90° crossings – evokes concepts related to protection and reassurance.

Following this rebranding, Neri is noticed and acquired by the multinational BUNZL, an interdisciplinary group with a turnover of almost 10 billion euros, present all over the world.

Marchio e identità visiva per il Gruppo Neri, azienda italiana specializzata nella fornitura di dispositivi individuali di protezione e soluzioni per la sicurezza sul lavoro.

Il Gruppo, fondato nel 1971 da William Neri come specialista nel commercio di guanti tecnici, integra negli anni un’offerta completa di prodotti per l’ambito professionale (abbigliamento, calzature, occhiali, mascherine di protezione, dispositivi anticaduta ecc.), conquistando la posizione di leader italiano del settore e di punto di riferimento a livello internazionale.

Il settore dei DPI, nonostante la forte incidenza della compliance normativa del mercato, è in continua evoluzione: il prodotto viene selezionato dall’utilizzatore con nuove aspettative, non più legate solo ad aspetti pratici ma anche guidati da bisogni legati alla moda e alle tendenze estetiche.

L’intervento di Corporate Identity sviluppato da Univisual ha revisionato il sistema dei marchi di prodotto attraverso un modello di derivazione, per tendere a un futuro di riconoscibilità monolitica del brand Neri, prima considerato solo come un contenitore distributivo.

Il nuovo logo – figurativo della testa di un cane – richiama in termini di continuità e notorietà dei guanti da lavoro “Boxer”, storico marchio della Neri e sinonimo di eccellenza e qualità.
Il contrasto cromatico verde/nero e il carattere aggressivo del logo – con una matrice visuale composta da linee a 45° e incroci di 90° – evocano concetti legati alla protezione.

A seguito di questo intervento di rebranding, Neri viene notata e acquisita dalla multinazionale BUNZL, un gruppo interdisciplinare da 10 miliardi di euro di fatturato, presente in tutto il mondo.

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