Trademark for Max Galli Communication, a consulting and service firm for corporate and product advertising.
The subject of the logo derives from the patronymic “Galli” – the surname of the founder – which, in Italian, corresponds to the English translation of “rooster”.
The rooster, in ancient Rome, is the emblem of strength and for some cultures it is the “son of the sun” who, with his shrill voice, greets the morning, representing the “return to life and work”.
With the “crowing of the cock”, the brand is symbolically associated with three actions: “Watch over”, “To fight” and “To love”, as drivers of the agency’s communication approach.
The rigorously geometric and modular design of the visual identity intends to evoke the concept of “strategic creativity”, at the basis of Max Galli’s methodology.
—————————————————
—————————————————
Marchio per Max Galli Communication, studio di consulenza e di servizi per la pubblicità aziendale e di prodotto.
Il soggetto del logo deriva dal patronimico “Galli” – il cognome del fondatore – utilizzando così la figurazione del gallo quale elemento identificativo. Il gallo, nell’antica Roma, è l’emblema della forza e per alcune culture è il «figlio del sole“ che, con la sua voce squillante, saluta il mattino, rappresentando il «ritorno alla vita e al lavoro».
Con il “canto del gallo”, si associa simbolicamente il brand a tre azioni: “Vegliare”, “Cambattere” e “Amare”, quali driver dell’approccio di comunicazione dell’agenzia.
Il design dell’identità visiva rigorosamente geometrico e modulare intende evocare il concetto di “creatività strategica”, alla base della metodologia di Max Galli.