Trademark for Jetset Voyages, a French tour operator established in Paris in 1989, known in the industry as the travel specialist to the United States, Canada and South America.
Following a booking process optimization program and the adoption of a new system for rapid and complete travel management, the company hires Univisual for an international rebranding operation.
The new logo – which recalls the shape of the initial letter “J” of the name, reflected in perspective – is intended to be a synthetic representation of a feather, a symbol of spiritual ascension and evolution.
The feather is an element present in the headdresses and in the tips of indigenous arrows, as emblematic elements of the native peoples of the American continent. The graphic style of the sign recalls the tribal iconography used to decorate the body, clothes and objects.
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Marchio per Jetset Voyages, un tour-operator francese costituito a Parigi nel 1989, noto nel settore come lo specialista di viaggi verso Stati Uniti, Canada e Sudamerica.
A seguito di un programma di ottimizzazione dei processi del booking e dell’adozione di un nuovo sistema per una rapida e completa gestione del viaggio, l’azienda incarica Univisual per un’operazione di rebranding internazionale.
Il nuovo logo – che richiama la forma della lettera iniziale “J” del nome, riflessa prospetticamente – vuole essere una figurazione sintetica di una piuma, simbolo di ascensione spirituale ed evoluzione.
La piuma è un elemento presente nei copricapi e nelle estremità delle frecce indigene, quali elementi emblematici delle native popolazioni del continente americano. Lo stile grafico del segno ricorda l’iconografia tribale usata per decorare corpo, vesti e oggetti.
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