Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, a recognized Italian design studio, based in Milan since 1986, specialized in trademarks and identity systems.
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Brand identity for an Indian art academy
2015

The charity foundation AFI – Arts For India – is responsible for raising funds to finance scholarships with which deserving young people can attend the International Institute of Fine Arts – an academy founded in 2000, near New Delhi, by Satish and Abha Modi – and associated with several international schools, such as the University of the Arts London and the Royal Drawing School.

After many years, the Academy is one of the leading institutes in India for the arts, as well as for design, fashion, cinematography and photography.
To increase the charitable initiatives, starting from 2015 the Foundation intends to develop specific events to be organized around the world.

In this regard, Univisual was commissioned to develop an identity project – strategy, naming and brand – capable of involving a multicultural audience and directing them towards a clear and distinctive “charity brand”.

Thus was born Indixia, with a modern typography logotype and a chromatic identity with warm and welcoming tones that synthesize the cultural richness and multitude of colors of the Indian subcontinent, generating a youthful but rigorous graphic character.

Depending on the use of the logo – on white/light backgrounds or on a black/dark background – the tones of each color are adjusted to preserve the same visual impact and can be used to characterize backgrounds, treat images and text compositions.

Thanks to the Indixia events, famous personalities and realities from all over the world have been involved – such as Kate Moss, Robert Thurman and the Bonhams auction house in New York – which have allowed the increase of the Foundation’s social purpose.

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La Fondazione benefica AFI – Arts For India – si occupa di raccogliere fondi per finanziare borse di studio con le quali giovani meritevoli potranno frequentare l’International Institute of Fine Arts – accademia fondata nel 2000, nelle vicinanze di Nuova Delhi, da Satish e Abha Modi – e associata a diverse scuole internazionali, come l’University of the Arts London e la Royal Drawing School.

Dopo tanti anni, l’Accademia è uno dei principali istituti in India per le materie artistiche, così come per design, moda, cinematografia e fotografia.
Per incrementare le iniziative benefiche, a partire dal 2015 la Fondazione intende sviluppare degli specifici eventi da organizzare in tutto il mondo.

A tal proposito Univisual è stata incaricata di sviluppare un progetto di identity – strategia, naming e marchio – in grado di coinvolgere un pubblico multiculturale e indirizzarlo verso un “charity brand” chiaro e distintivo.

Nasce così Indixia, con un logotipo dalla tipografia moderna e un’identità cromatica dalle tonalità calde e accoglienti che sintetizza la ricchezza culturale e la moltitudine dei colori del subcontinente indiano, generando un carattere grafico giovanile ma autorevole.

A seconda dell’utilizzo del logotipo – su sfondi bianco/chiaro o su sfondo nero/scuro – i toni di ogni colore sono regolati per preservare lo stesso impatto visivo e possono essere utilizzati per caratterizzare sfondi, trattare immagini e le composizioni testuali.

Grazie agli eventi Indixia sono stati coinvolti nomi e realtà celebri in tutto il mondo – come Kate Moss, Robert Thurman e la Casa d’Aste Bonhams di New York – che hanno consentito l’incremento dello scopo sociale della Fondazione.

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