Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, a recognized Italian design studio, based in Milan since 1986, specialized in trademarks and identity systems.
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Typeface for a tour operator service
2016

Typeface design for the brand identity of Gastaldi, historic tour operator – with offices in Milan, New York and Paris – specializing into development of personalized holidays with medium and long-range destinations.

Gastaldi represents the Travel & Tourism division of the holding with the same name, resulting from the maritime agency founded in 1860, today a group of over twenty companies.

The relaunch of the brand, known in the past as the most important Italian for the production of travel in the United States, is currently linked to the proposition of itineraries all over the world.

Consistent with the corporate identity, a bespoke font was designed with which to draw the firm logo and compose some parts of the copy for communication, such as the titles and engravings of the product catalogs.

The graphic style, characterized by a robust body and a rounded shape, combines the double value evocation of solidity and informality.

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Design del carattere tipografico per la brand identity di Gastaldi, storico operatore turistico – con uffici a Milano, New York e Parigi – specializzato nello sviluppo di vacanze personalizzate con destinazioni a medio e lungo raggio.

Gastaldi rappresenta la divisione Travel & Tourism dell’omonima Holding, scaturita dall’agenzia marittima fondata nel 1860, oggi un gruppo di oltre venti società.

Il rilancio del marchio, noto in passato come il più importante italiano per la produzione di viaggi negli Stati Uniti, attualmente legato alla proposizione di itinerari in tutto il mondo.

Coerentemente con l’identità d’impresa, è stato progettato un font su misura, con cui disegnare il logotipo aziendale e comporre alcune parti del testo per la comunicazione, come le titolazioni e gli incisi dei cataloghi di prodotto.

Lo stile grafico, caratterizzato da un corpo robusto e una forma tondeggiante, coniuga la doppia evocazione valoriale di solidità e informalità.

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