Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, an Italian recognised design studio based in Milan since 1986, specialised in developing trademarks and corporate identity systems.
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Corporate Identity
2016

Corporate Identity for CAME Group, an Italian technology company with a presence in 118 countries and a global player in the integrated solutions supply for industrial automation of residential, public and urban environments.
The CAME Group is also known worldwide for having developed and managed the control system access for Expo Milano 2015.

The genesis of the visual identity system originates from the reinterpretation of the Morse code’s point-line as a primordial means of communication precursor of the digital era.

The logo with a dynamic nature – introduced to unify all the group’s companies – is an anthropomorphic figure able to represent the concept of human automation, where technology and innovation are inspired by the most perfect machines: the human body.

The rebranding intervention, lasted almost three years, involved all aspects of brand identity: from a new logo and a specially developed bespoke font, passing through the signage of the offices and the corporate publishing, up to product marking and communication guidelines.

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Immagine coordinata per il Gruppo CAME, una “technology company” italiana con una presenza distribuita in 118 Paesi e player globale nella fornitura di soluzioni integrate per l’automazione industriale di ambienti residenziali, pubblici e urbani.
Il Gruppo CAME è noto nel mondo anche per aver sviluppato e gestito il sistema di controllo per la regolamentazione e il monitoraggio degli accessi per Expo Milano 2015.

La genesi del sistema di identità visiva ha origine dalla reinterpretazione del punto-linea del codice Morse, in qualità di primordiale mezzo di comunicazione precursore dell’era digitale.

Il simbolo, di natura dinamica – introdotto per unificare tutte le società del gruppo – è una figura antropomorfa atta a rappresentare il concetto di “human automation”, dove tecnologia e innovazione si ispirano alla più perfetta delle macchine: il corpo umano.

L’intervento di rebranding, durato quasi tre anni, ha coinvolto tutti gli aspetti della brand identity: da un nuovo logo e un carattere tipografico sviluppato appositamente, passando per la segnaletica delle sedi e l’editoria aziendale, fino alla marcatura dei prodotti e alle linee guida per la comunicazione.

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