Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, a recognized Italian design studio, based in Milan since 1986, specialized in trademarks and identity systems.
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Corporate identity of an industrial group
2020

The trademark and corporate identity for the Breton Group, an international pioneer specializing in the design and production of machines and systems for various industrial sectors. 

Active in over 100 countries around the world, Breton is known for the development of advanced technologies and materials, thanks to more than 500 patents registered since 1963, the year of its foundation. 

The logo comes from a font that rejects the precepts of classical typefaces in favour of an emblematic and linear geometric communication making a ‘word mark’ at the limit of legibility. 

Thanks to its visual structure consisting of straight and semi-circular strokes, the design, evokes the rigorous character of the company and reflects its technical and technological production. The intention of the design of the BretonType font was to achieve a modular construction suitable for processing abstract images with a strong graphic impact. 

The implementation of the project included the coordination of each application – from signage to iconography, from product documentation to exhibition stands – all with the purpose of maintaining the essential style of the brand. 

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Marchio e immagine coordinata per il Gruppo Breton, un pioniere a livello internazionale specializzato nella progettazione e produzione di macchine e impianti per diversi settore industriali. Attivo in oltre 100 paesi nel mondo, Breton è noto per lo sviluppo di tecnologie e materiali avanzati, grazie a più di 500 brevetti registrati dal 1963, anno della sua fondazione.

Il logotipo utilizza un alfabeto che annulla i canoni della scrittura classica per formare un “word-mark” al limite della leggibilità, a favore di una comunicazione emblematica e linearmente geometrica. Il design, grazie alla sua matrice visiva composta da tratti dritti e semi-circolari, evoca il carattere rigoroso dell’azienda, al fine di esaltare la sua componente tecnica e tecnologica. La genesi della tipografia – che ha dato origine al font BretonType – nasce dall’intento di ottenere un costrutto modulare idoneo per l’elaborazione di immagini astratte dal forte impatto segnico.

L’implementazione del progetto ha compreso il coordinamento di ogni applicazione – dalla segnaletica all’iconografia, dalla documentazione di prodotto fino agli stand fieristici – al fine di preservare lo stile essenziale del brand.

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