Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, an Italian recognised design studio based in Milan since 1986, specialised in developing trademarks and corporate identity systems.
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Brand Identity
2018

Perini Navi, founded in 1983 by Fabio Perini in Viareggio, revolutionized technology in the sailing and yachting sector and is the only shipyard in the world that, in addition to building, designs superyachts with its own “family feeling”.

Perini boats are considered true works of art of the sea – thanks to the Italian beauty – and the brand has a unique heritage, recognized globally.

For this reason, the redesign of the identity system has been very delicate, with the need on one hand to evoke the renewed company vision – internal reorganization of the group and production of not only sailing but also motor yachts – and, from the another, not to disperse the recognition obtained over the years.

Compared to the previous design, the new symbol has reduced its tendency to “martial” and simplified the graphic sign, in order to obtain a more refined and essential expression, improving the technical reproducibility of the logo and preserving the brand’s authority.

The intervention is completed with the development of a specially custom typeface, an iconographic matrix for the design of pictograms and the study of the corporate stationery up to the marking of the on-board accessories and the signs of the European and American offices.

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Perini Navi, fondata nel 1983 da Fabio Perini a Viareggio, ha rivoluzionato la tecnologia nel settore nautico velistico ed è il solo cantiere al mondo che, oltre a costruire, progetta superyacht con un proprio “family feeling”.

Le barche Perini sono considerate delle vere opere d’arte del mare – grazie alla bellezza tutta italiana – e il marchio ha un heritage unico, riconosciuto a livello globale.

Per questo motivo il progetto di redesign del sistema di identità è stato molto delicato, con l’esigenza da una parte di evocare la vision rinnovata – riorganizzazione interna del gruppo e produzione di yacht non solo a vela ma anche a motore – e, dall’altra, di non disperdere la riconoscibilità ottenuta negli anni.

Il nuovo marchio, rispetto al precedente disegno, ha ridotto l’indole tendenzialmente “marziale” e semplificato il segno grafico, al fine di ottenere un’espressione più raffinata ed essenziale, migliorando la riproducibilità tecnica del logo e preservando l’autorevolezza del brand.

L’intervento si completa con lo sviluppo di un carattere tipografico progettato appositamente, una matrice iconografica per il design di pittogrammi e lo studio della modulistica fino alla marcatura degli accessori di bordo e alla segnaletica delle sedi europee e americana.

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