Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, an Italian recognised design studio based in Milan since 1986, specialised in developing trademarks and corporate identity systems.
Univisual - Brand Consulting


Corporate Identity
2016

Brand identity for the Mondadori Group business unit specializing in the development of content & data driven marketing solutions dedicated to companies operating in the consumer goods sector.

In addition to enhancing a specific offer system, the new company – called Inthera – also aimed to capitalize on assets,
heritage, resources, skills and, above all, the know-how of an experienced professionals’ heterogeneous team.

To identify Inthera’s professional approach, a visual design set of abstract icons has been designed, able to constitute a cryptic alphabet but also to evoke the complex process of finding an effective digital marketing strategy.

The typography, specially designed, composes an extreme essentiality logotype with a “wide” visual impact, such as the modern monitors of computers and TV screens. Its simple lines and, for example, the particularity of the letter A – cut off in the tip – gives a strong recognition and a pragmatic character to the brand.

The icons are based on a characteristic geometric matrix capable of generating both a curious interest in the interlocutor and emblematic emotions typical of a storytelling activity.

——

Brand identity per la business-unit del Gruppo Mondadori specializzata nello sviluppo di soluzioni di “content & data driven marketing” dedicate ad aziende che operano nel largo consumo.

La nuova società – denominata Inthera – oltre a valorizzare uno specifico sistema di offerta aveva anche lo scopo di capitalizzare heritage, risorse, competenze e, soprattutto, il know-how di un team eterogeneo di professionisti esperti.

Per identificare l’approccio professionale di Inthera, è stato progettato un design visuale composto da un set di icone astratte, atto a costituire un alfabeto criptico ma in grado di evocare quella complessità insita nel processo di individuazione di un’efficace strategia di marketing digitale.

La tipografia, progettata appositamente, compone un logotipo di estrema essenzialità dall’impatto visivo “wide”, come i moderni monitor dei computer e degli schermi TV. Le sue linee semplici e, per esempio, la particolarità della lettera A – tagliata nella punta – dona una forte riconoscibilità e un carattere pragmatico al brand.

Le icone sono basate su una caratteristica matrice geometrica in grado di generare sia un curioso interesse nell’interlocutore sia le emozioni emblematiche tipiche di un’azione di storytelling.

Back to top