Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, an Italian recognised design studio based in Milan since 1986, specialised in developing trademarks and identity systems.
Univisual - Brand Consulting


Logotype for a professional goldsmith
1989

Trademark for a professional goldsmith – Francesco Arpaia – one of the last Italian craftsmen in the sector, a specialist in the creation and production of jewels characterized by the important presence of precious stones and the typical art-deco style of the 1930s.

The typographical imprint of the logotype, revived to evoke the style of that particular historical period, recovers the essential features of the “Broadway” font, designed in 1928 by the American Morris Fuller Benton.

The design of the Arpaia brand, compared to the typeface of Benton, has refined the graphic thickness of the stems by taking the geometry to extremes to rationalize the shapes of the letters.

Francesco Arpaia’s workshop still overlooks the Navigli rivers, in the southern area of the city of Milan.

——

Identità per un orafo professionista – Francesco Arpaia – tra gli ultimi artigiani italiani del settore, specialista nella creazione e realizzazione di gioielli caratterizzati dall’importante presenza di pietre preziose e dallo stile art-déco tipico degli anni Trenta del secolo scorso.

L’impronta tipografica del logotipo, ripresa per evocare lo stile di quel particolare periodo storico, recupera i tratti essenziali del carattere Broadway, disegnato nel 1928 dallo statunitense Morris Fuller Benton.

Il design del marchio Arpaia, rispetto al carattere di Benton, ha affinato gli spessori delle aste estremizzando la geometria per razionalizzare le forme grafiche delle singole lettere.

Il laboratorio di Francesco Arpaia si affaccia ancora oggi sui Navigli, nella zona sud della città di Milano.

Back to top