Univisual - Brand Consulting
Italian Identity Marks
The Design Side
of Univisual Brand Consultancy
Welcome to Univisual, an Italian recognised design studio based in Milan since 1986, specialised in developing trademarks and identity systems.
Univisual - Brand Consulting


Trademark
1998

Trademark for Altair Data System, one of the first Italian companies operating in the Internet industry in the supply of hosting services, email-server and web domain registration.

Altair is the name – dating back to the Middle Ages – that identifies the brightest star in the Eagle Constellation (known for its asterism, that is recognizable for its particular geometric configuration), as well as the twelfth brightest in the night sky and among the closer to Earth.

The astrological meaning of Altair revolves around stubborn courage and prodigal ambition, corporate values for an innovation-oriented company.

The symbol, born precisely from the conformation of the Constellation in which the largest circle depicts the Altair star, visually also intends to evoke the dynamic and variable component of the sector, in sudden evolution already in the 90s.

The project designed by Univisual is extremely innovative, it breaks the mold of the time, both in its “chaotic” graphic expression and in the chromatic identity through the use of “violet” and “lime” colors rarely used before in Italy, not only from the field of reference.

——

Marchio per Altair Data System, una delle prime società italiane operanti in ambito Internet nella fornitura di servizi di hosting, di email-server e registrazione dominii web.

Altair è il nome – risalente al Medioevo – che identifica la stella più luminosa della costellazione dell’Aquila (nota per per il suo asterismo, riconoscibile cioè per la sua particolare configurazione geometrica), oltre che la dodicesima più brillante del cielo notturno e tra le più vicine alla Terra.

Il significato astrologico di Altair si muove intorno al coraggio ostinato e alla prodiga ambizione, valori aziendali per un’impresa orientata all’innovazione.

Il simbolo, nato appunto dalla conformazione della costellazione in cui il cerchio più grande raffigura la stella Altair, visivamente intende evocare anche la componente dinamica e variabile del settore, in repentina evoluzione già negli anni ’90.

Il design progettato da Univisual è estremamente innovativo, rompe gli schemi dell’epoca, sia nella sua espressione grafica “caotica” sia nell’identità cromatica attraverso l’utilizzo dei colori viola e “lime” raramente utilizzati prima in Italia, non solo dal campo di riferimento.

Back to top